KIWANIS

Wat is Kiwanis?:

Kiwanis is een internationale organisatie van serviceclubs. Een serviceclub is een club van mensen die door het opzetten en uitvoeren van activiteiten geld bijeenbrengen (fundraising) en dat bijeengebrachte geld uitgeven aan goede doelen (fundspending). Er zijn meerdere servicecluborganisaties in Belgie en in de wereld.

Belgiƫ:

Kiwanis Belgium-Luxembourg is een district behorende tot de internationale organisatie Kiwanis International, die mensen met uiteenlopende beroepen samenbrengt in clubs en die aan lokale dienstverlening doet zonder oogmerk van persoonlijk belang, aan anderen die het minder hebben.

Het district Belgium-Luxembourg telt 192 clubs en ca. 4500 leden. Kiwanis telt wereldwijd 7.333 clubs in 82 landen, met een totaal van ca. 200.000 leden.

Wat is Kiwanis?: