PROJECTEN

Sinds 2007 heeft Kiwanis Oud-Heverlee reeds € 234.476 aan goede doelen geschonken.

Hieronder een link naar alle realisaties:

Goede doelen KOH

Persbericht :

Serviceclubs schenken De Bakermat 6.000 euro voor doptones

De serviceclubs Fifty One Club Leuven en Kiwanis Oud-Heverlee hebben dinsdag 22 juni vzw De Bakermat een cheque ter waarde van 6.000 euro geschonken. De clubs brachten dat bedrag bij elkaar met een moederdagactie afgelopen mei. De Bakermat kan daarmee zes doptones aanschaffen.

Fifty One Club Leuven en Kiwanis Oud-Heverlee sloegen dit voorjaar de handen in elkaar om in het kader van de ‘dienst aan de gemeenschap’ vzw De Bakermat te helpen bij het aanschaffen van doptones. Met die doptones kunnen de harttonen van het ongeboren kind beluisterd worden. VZW De Bakermat zet die in bij hun huisbezoeken en consultaties in huisartsenpraktijken en wijkgezondsheidscentra. Beide clubs zetten zich actief in voor het verbeteren van de leefwereld van kinderen. De activiteiten van vzw De Bakermat sluiten daar perfect op aan.

De twee serviceclubs stelden moederdaggeschenken samen (terrasplanten en pralines) die de leden tijdens het moederdagweekend aan huis afleverden. Het idee achter de actie was dat met zo’n geschenk niet alleen de moeders van vandaag, maar ook de moeders van morgen de komende jaren van hun moederdag kunnen genieten. Fifty One Club Leuven, Kiwanis Oud-Heverlee brachten samen met De Bakermat meer dan 250 geschenkpakketten aan de man.

VZW De Bakermat

VZW De Bakermat is in 1983 opgericht als een Expertisecentrum rond zwangerschap, geboorte en borstvoeding om vrouwen beter te informeren, te omkaderen en te ondersteunen tijdens hun zwangerschap en na hun bevalling. “Vooral de meest kwetsbare gezinnen kan je enkel bereiken in hun biotoop: in hun wijkgezondheidscentrum, in hun huisartsenpraktijk of bij hen thuis. Hier wil De Bakermat volop op inzetten. Dit betekent dat elke vroedvrouw goed uitgerust moet zijn om ook op verplaatsing kwaliteitsvolle consultaties te kunnen doen. Deze 6 doptones zijn dan ook een godsgeschenk. De vroedvrouwen van De Bakermat danken beide serviceclubs van harte.”

Kiwanis Oud-Heverlee en Fifty Obe Club Leuven schenken 6.000 euro aan De Bakermat

Vlnr: Patrick Daman (voorzitter Kiwanis Oud-Heverlee)

Jo Lisaerde (voorzitter VZW De Bakermat)

Filip Geerts (voorzitter Fifty One Club Leuven)